תסלחו לי ?
חודש הסליחה.
בעידן הפוליטלי קורקט או בשמו החרדי "מה יגידו"
אנחנו מכבסים את דעתנו עד שהיא מלבינה
לעיתים מאבדת צבע,
לעיתים נראת מיובשת וחסרת חיים
ולעיתים היא בכלל דעה שתלינו לייבוש על חבלי הדעה של האחרים.
באלול אנו מתכווננים לימים הנוראים (הם לא נוראים אנחנו נוראים בהעמסת תרבות מתקרבנת והאשמה עצמית)
בראש השנה יכתבו וביום צום כיפור יחתמו.
ומי לא רוצה להגיע ליום הדין עם יותר עדי אופי
שיעידו עליו ועל מעשיו כטובים?
מי לא רוצה להרשים את בית המשפט שגוזר חיים
פרנסה, אושר ועושר?
יום כיפור כשמו
מכפר -מטהר את מעשי האדם
ימי חשבון נפש בסיכומה של שנה ובפתחה של שנה חדשה
מותרים אותנו עם א.נשים שפגע בנו במזיד או בשגגה
האם לנו תכונה של אלוקים? סלחנות ללא תנאי ?
(עיצמו של יום מכפר- עצם היום בלוח השנה מטרתו לכפר ולסלוח)
ברור שלא !
נחזור לחיינו
חיי האמת
פגעת במישהו בזדון מדוע אתה מצפה ממנו לסלוח לך ?
כי ביקשת ? מדוע עליו למלא את בקשתך כשהפרת את החוק החברתי הפשוט והמובן
לא תעמוד על דם רעך!
פגיעה בכבוד האדם היא שפיכות דמים
למילים פוגעניות יש כח של חבלה בנפש האדם
פציעה פנימית שלא תמיד נראית לעיין
עשית מעשה פוגע
ואתה מצפה לסליחה?
איך? למה?
רק בשם המקובל?
מקובל לבקש סליחה בערב יום כיפור...
האם מקובל עלינו לסלוח?
אולי אם נאמץ את השיח האמיתי ביננו נוכל לסלוח.
אם פגעו בך זה לא בושה לדבר,לנהל שיחת הבהרה,לשתף תחושות ולא להישאר בעמדת הנפגע וכל מיני רמזים ומעשים שרק מעצימים את הפגיעה ומושכים את הלב ואת זמן הכאב.
אם פגעת במישהו
אל תחכה ליום הנכון...
פנה אליו עוד היום
שוחח איתו בגילוי לב
תנצל את יכולת המילה המבקשת הכלה וסליחה .
טעיתי ! זה מפתח הלב
להודות בכישלון ולא להתבצר בעמדת המסביר...
ויש כאלו שאינם ראויים לסליחה.
שמעשייהם חוזרים בדפוס פוגעני קבוע.
אחטא ואשוב.
אין יום הכיפורים מכפר
ואם בורא עולם לא סולח למי שבאופן קבוע מנצל את כוחו ובטוח בעצמו שיסלח לו.
מי אנחנו שנסלח..
תגובות
הוסף רשומת תגובה