רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוגוסט, 2021

עם סגולה

 עם סגולה. הפירוש של המונח סגולה נמצא במחלוקת. יש שמפרשים אותו כמתנה יקרת ערך שעם ישראל קיבל להיות יחודי. ויש שמפרשים כעם המסוגל,בעל כוח סגולי  לדעתי ההבדל הוא במעשינו. אם אנו מסוגלים לנצל את יחודיותנו אז הסגולתיות היא מתנה. אתן משל. מסוגלות הורית. האם יש אדם שאין לו את היכולות להיות הורה ברמה הרוחנית לא הטכנית? או האם זו בחירה של האדם כיצד להיות הורה? למה בעיני זה דומה? אין הורה שלא נכשל... יש הורה שלא לומד ומשתפר...  ככה בעיני הוא עם ישראל אם ישאר עם הסגולה שלו ולא ינצל אותה לשפר ולהשתפר, לשאוף לנצל את כוחו בכדי למלא את יעודו בעולם הוא ישאר עם ישראל. אך סגולתו תעומעם... אפשר להשאיר בכספת יהלום גולמי בעל שווי עצום, אך בכך הוא הופך לרכוש ולא לתכשיט  עם ישראל יכול להיות תכשיט שמקשט את חיי בני האדם בעולם,הוא מסוגל לכך. אך הוא גם יכול להשוויץ ביחודיותו ולתזכר את שווי הסגולה מבלי להשתמש בה. היו סגולים סגלו לעצמכם מעשים שיאירו את חיי הסובבים אתכם.  

תסלחו לי ?

 חודש הסליחה. בעידן הפוליטלי קורקט או בשמו החרדי "מה יגידו" אנחנו מכבסים את דעתנו עד שהיא מלבינה לעיתים מאבדת צבע, לעיתים נראת מיובשת וחסרת חיים ולעיתים היא בכלל דעה שתלינו לייבוש על חבלי הדעה של האחרים. באלול אנו מתכווננים לימים הנוראים (הם לא נוראים אנחנו נוראים בהעמסת תרבות מתקרבנת והאשמה עצמית)  בראש השנה יכתבו וביום צום כיפור יחתמו. ומי לא רוצה להגיע ליום הדין עם  יותר עדי אופי  שיעידו עליו ועל מעשיו כטובים?  מי לא רוצה להרשים את בית המשפט שגוזר חיים פרנסה, אושר ועושר? יום כיפור כשמו מכפר -מטהר את מעשי האדם ימי חשבון נפש בסיכומה של שנה ובפתחה של שנה חדשה מותרים אותנו עם א.נשים שפגע בנו במזיד או בשגגה האם לנו תכונה של אלוקים? סלחנות ללא תנאי ? (עיצמו של יום מכפר- עצם היום בלוח השנה מטרתו לכפר ולסלוח) ברור שלא ! נחזור לחיינו  חיי האמת פגעת במישהו בזדון מדוע אתה מצפה ממנו לסלוח לך ? כי ביקשת ? מדוע עליו למלא את בקשתך כשהפרת את החוק החברתי הפשוט והמובן לא תעמוד על דם רעך! פגיעה בכבוד האדם היא שפיכות דמים למילים פוגעניות יש כח של חבלה בנפש האדם  פציעה ...